Er zijn talloze sporten die je kunt beoefenen, denk bijvoorbeeld aan zwemmen, voetballen, hockeyen, basketballen, korfballen, tennis etc. Maar je kunt natuurlijk ook fitnessen, hiermee verbrand je niet alleen vetten en calorieën, maar bouw je natuurlijk ook spiermassa! Kijk maar bijvoorbeeld naar Arnold Schwarzenegger, Ronnie Coleman, zijn allemaal begonnen met fitness.

Als je een beginner bent op het gebied van fitness, is het belangrijk dat je wel weet wat je doet. Je kan bijvoorbeeld bij een medewerker van een fitness centrum om advies en informatie vragen. Ook kan je heel makkelijk op internet research doen. Het is natuurlijk wel handig, dat je weet wat je traint. En ook is slapen en eten erg belangrijk wanneer je fitnesst!

Je hebt de mensen die goed bezig zijn met fitnessen. Maar zij eten en slapen niet goed, hierdoor bouwen je spieren niet optimaal op. Dit komt doordat slaap, rust geeft aan je spieren, en hierdoor kan je ze weer volop gebruik tijdens fitness. Met goed eten, de goede voedingsstoffen innemen, bouw je belangrijke stoffen op in je lichaam. Denk bijvoorbeeld aan koolhydraten, eiwitten etc. Daarom is het ook erg handig om een eetschema te gebruiken.

Tijdens fitness, wil je natuurlijk na een paar weken steeds goede vooruitgang zien. Om te beginnen kan je zo een 3-4 keer fitnessen in de week. Probeer daarnaast minimaal 8 uur te slapen per dag. Let vooral op je voeding, ontbijt is vooral erg belangrijk. Naast deze dingen, kan je ook shakes drinken. Je hebt allerlei soorten shakes, proteïne shakes, eiwit shakes etc. Deze shakes zijn goed voor vetten, eiwitten, vetvrije spiermassa etc. Elke shake heeft een andere werking. Meestal worden deze shakes zo een 2-3 keer elke dag gedronken.